Overzicht

Bekijk onze jaarverslagen

Stichting Museum Menkemaborg in Uithuizen zoekt per 1 juli a.s. een medewerk(st)er administratie en beheer – 16 uren p/wk.

De Menkemaborg is een volledig ingericht kasteel met tuinen, grachten en een singel. Het geeft een prachtig beeld van het zeventiende en achttiende-eeuwse leven op een Groninger borg. De Menkemaborg is een van de oudste musea van de provincie Groningen. Meer dan een eeuw geleden werd het geschonken aan het Groninger Museum en in 1927 opengesteld als museum voor het publiek. De Menkemaborg trekt jaarlijks gemiddeld 26.000 bezoekers.

Functieomschrijving:

Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is in ons team van medewerkers en vrijwilligers. De taken zijn daarmee uiteenlopend en omvatten o.a.:

 

– de wekelijkse financiële administratie in het boekhoudprogramma

– verantwoordelijkheid voor de winkelvoorraad en het kassasysteem

– het beheren en beantwoorden van vragen van de info e-mailbox

– het actief beheren van de museumwebsite

– de coördinatie van groepsboekingen

 

Belangrijk is dat je één doordeweekse dag per week werkt en twee weekenden per maand. Tijdens deze dagen ben je sleutelhouder en open en sluit je de borg. Ook ben je op die dagen (mede)aanspreekpunt voor vrijwilligers.

 

Wat vragen wij?

– kennis van en ervaring met financiële administratie, bij voorkeur SnelStart

– kennis van en ervaring met voorraadbeheer, kassasysteem en website

– klant- en servicegericht

– je bent een doordeweekse dag beschikbaar (di, do of vr)

– je bent twee weekenden per maand beschikbaar, incidenteel in de avonduren en op feestdagen

– je hebt een BHV-diploma of bent bereid deze te behalen

– het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag is een voorwaarde

 

Wat bieden wij?

  • Een aantrekkelijke werkomgeving op een prachtige locatie
  • Een enthousiast team van medewerkers en vrijwilligers
  • Een passend salaris en overige arbeidsvoorwaarden volgens de Museum CAO 2023 – 2024, indicatie schaal 6
  • Opname in het Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW)
  • Een tijdelijk contract voor een jaar met bij goed functioneren uitzicht op een vaste aanstelling

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met de directeur Afiena van IJken, tel. 0595 – 431970 (tussen 10 en 17 uur) of via de mail info@menkemaborg.nl. Reacties met de motivatie en een CV ontvangen wij graag uiterlijk 25 april a.s. Sollicitaties per mail aan info@menkemaborg.nl t.a.v. de directeur mevrouw Afiena van IJken. De gesprekken zullen op 10 mei plaatsvinden.

 

Het bestuur van Stichting Museum Menkemaborg ontwikkelt het beleid, stelt begrotingen en jaarrekeningen vast en draagt eindverantwoordelijkheid. Het bestuur bestaat uit de volgende leden:

Mw. M.C. Buigel-de Witte, voorzitter
Dhr. H.G.A. Sienot, secretaris
Dhr. P. van Dijk, penningmeester
Mw. M. Steensma, namens het Groninger Museum
Dhr. E. Knol, namens het Groninger Museum
Dhr. G.P. Bakker, namens de Vereniging Vrienden van de Menkemaborg
Dhr. M. Spiljart
Dhr. J.H. Eppinga

 

De dagelijkse leiding over de Menkemaborg is in handen van directie en medewerkers:

Mw. A.H.P. van IJken-van Zanten, directeur

 

ANBI-gegevens:
Stichting Museum Menkemaborg
KvK-nummer: 41010463
RSIN: 002997228

 

Het ANBI-formulier 2022 vind je hier

De jaarstukken 2022 vind je hier

Het jaarverslag 2021 vind je hier
De jaarrekening 2021 vind je hier

De jaarstukken 2020 vind je hier

Het jaarverslag 2019 vind je hier
De jaarrekening 2019 vind je hier en hier